čtvrtek 25. května 2017

Dovolená???

Proč otazníky? Pokusím se je vysvětlit. Mám nějak zafixováno, že o dovolené by měl člověk dělat úplně opačnou činnost, než vykonává normálně. Třeba když běžně jen sedí za počítačem, tak je rozumné volit na dovolené nějakou fyzickou aktivitu. Jestliže můj běžný režim je pochodování s kočárkem přes kopec, případně přenášení osmikilového melounka různě po bytě, bylo by asi logické strávit dovolenou nějakou intelektuální činností. Třeba čtením knížky, učením se cizího jazyka, návštěvou muzea, nebo koncertu.

A jak jsem tedy dopadl? Vlekli jsme melounka na nejvyšší kopec, který v okolí je. 836 m vysoký vrchol jménem Baegundae. Rejpalům připomínám, že Soul leží téměř na úrovni moře.

Ráno bylo tudíž potřeba nabrat síly na namáhavý výstup:


Ovšem hned musím podotknout, že ani hodinová cesta metrem k nabrání sil na tak náročný výstup nestačila, a proto Pepíček prospal i téměř kompletně celý výstup a vzbudil se jen na posledních 300 metrů vrcholové partie.

Ale po pořádku. Po výstupu z autobusu, který nás dovezl na východiště tras od metra, se dozvídáme, že na vrchol to jsou čtyři kilometry. První dva odťapeme cestou podél bystřiny a už tušíme, co nás čeká. Výhled na skalní stěny máme bezprostřední a dojem, že bychom se blížili k vrcholu, nemáme ani v náznaku. Pak cesta uhybá do stěny a začíná peklo na schodech. Jeden a půl kilometru takové cesty (a to jsem ještě netušil, jak mě budou bolet kolena, až Tě po ní ponesu dolů, Pepíčku):


Posledních 300 m se jde holý vrcholek hory, cesta vychází ze sedla, kde naštěstí rozbíjíme poslední výškový tábor. Dostaneme najíst a Pepíček čistou plenu. Pak už za pomoci zábradlí (lan, cepínů, maček a skob) zdoláváme vrchol:


Úplný vrcholek je jeden velký balvan, na který se kromě vrcholového kamene už skoro nikdo nevejde. Nahoře jsem nebyl snad ani celou minutu, Pepíčkovi se tam nelíbilo a musel jsem pryč. Alespoň vrcholová fotografie z toho vznikla:


Vrcholová panoramata doporučuji rozkliknout (byť rozptylová situace nebyla nic moc):



Ještě pro ilustraci fotku naznačující, jak je vrchol jako turistický cíl oblíbený:


Na závěr podotýkám pro zasvěcené, že tímto považuji svoji letošní Easy akci za úspěšně vykonanou a držím palce na tu opravdovou! 



Žádné komentáře:

Okomentovat